A lényeg

Minden infó egy helyen

Hol és hogyan jelentkezhetek?

Koncert a járdaszigeten?
Tollasmeccs a rakparton?
Most valóra válthatod.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Mi az a Budapest Tuning?

Koncert a járdaszigeten? Tollasmeccs a rakparton?
Most valóra válthatod!

A Budapest Brand nZrt. és Budapest Főváros Önkormányzata különleges városélményt nyújtó kulturális programok, művészeti produkciók és kísérleti városi projektek megvalósítására indít idén ötletpályázatot. Turbózzuk fel együtt Budapestet!

Ezen az oldalon összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, de ha te szeretnéd egyben látni, kinyomtatni, magaddal vinni és az úton olvasgatni, akkor innen töltheted le a hivatalos kiírást és a költségvetés tervezését segítő sablont.

Mi a Budapest Tuning program célja?

Szeretnénk, ha Budapest még jobb hely lenne.

Ehhez pedig minden kreatív gondolatra, városlakóra - és rád is - szükségünk van. Izgalmas szabadtéri aktivitások és alkotások, új zöldfelületek és közösségi funkciók létrejöttét ösztönözzük, de mindenekelőtt szeretnénk új találkozási helyeket létrehozni városszerte, ahol összejöhetnek szomszédok és barátok, és nem hétköznapi módon használhatják a város tereit.

Mikor indul a program?

Ötleteiteket 2022. április 25. és május 20. között tudjátok feltölteni

a Pályázom gombra kattintva. A projektek megvalósítására - sikeres pályázás esetén - 

2022. július 1. és december 31. között kerül sor.

Kik jelentkezhetnek?

Civil szervezetek, egyesületek, városi kollektívák, kulturális intézmények, szevasztok!

De indulhatsz akár egyedül vagy csapatban, akár lakóközösségeddel együtt is. Szintén üdvözöljük a kisvállalkozásokat és nagyvállalatokat is.

*Ha nem ismersz magadra egyik kategóriában sem, akkor olvasd el mindenképpen a hivatalos kiírás erre vonatkozó részét.

*A pályázásnak nem feltétele, de kiválasztás esetén a projektjavaslat megvalósítása céljából, az együttműködési megállapodás megkötéséhez lebonyolítói szervezeti háttérrel kell rendelkezni.

Milyen ötletekkel, projektekkel jelentkezhetek?

Szeretjük a változatos programokat,
ezért egyből két kategóriát is meghirdetünk idén.

 

1. kategória: Kispálya

Tervezz pár napos programot, a lényeg, hogy szabadtéren - és persze Budapesten - legyen. Az egyes projektek megvalósításához legfeljebb

bruttó 3.000.000 Ft

összeggel járulunk hozzá. Ebben a kategóriában legfeljebb

10 projektet

választunk ki. Nem szükséges önerőt felmutatni, de a pályázat elbírálásánál előnyt jelent, ha támogatói, befogadói nyilatkozatot vagy szponzori együttműködést mutatsz fel. A pályázáshoz még nem, de nyertes pályamunka esetén a szerződés megkötéséhez szükséged lesz lebonyolítói szervezeti háttérre.

2. kategória: Nagypálya

Valami nagyban gondolkodsz? Maradandó nyomot akarsz hagyni a városon és te vagy az, aki az üres teret is tele látod lehetőségekkel? Küldd el nekünk közösségi aktivitás szervezését is magában foglaló új kísérleti projektötletedet!

Alakítsuk együtt a város tereit! Te az ötletet és a kraftot adod, mi pedig segítünk eligazodni a bürokrácia világában. És tudjuk azt is, hogy a várost igazán jó hellyé az emberek teszik, ezért fontos, hogy a tervezés során arra is gondolj, hogy közösségi aktivitást is szervezz a már átalakított területre. Mi ebből fogjuk látni, hogy valóban működő és a városlakók által szerethető tér alakult ki. S ez miért is fontos? Mert azok a kísérleti beavatkozások, amelyeket a helyi lakosok is szeretnek és támogatnak, jó eséllyel hosszú távon is megmaradnak. 

Az egyes projektek megvalósításához legfeljebb

bruttó 10.000.000 Ft

összeggel járulunk hozzá. Ebben a kategóriában legfeljebb

3 projektet

választunk ki. Nem szükséges önerőt felmutatni, de a pályázat elbírálásánál előnyt jelent, ha támogatói, befogadói nyilatkozatot vagy szponzori együttműködést mutatsz fel. A pályázáshoz még nem, de nyertes pályamunka esetén a szerződés megkötéséhez szükséged lesz lebonyolítói szervezeti háttérre. Sőt, ennél a kategóriánál előnyt is jelent, ha a jelentkezési lapon feltünteted a lebonyolító cég vagy szervezet adatait.

*Hívószavaink: kulturális, közösségi, formabontó.

Mit vegyek figyelembe, amikor helyszínt keresek?

A Budapest Tuning kizárólag szabadtéri projektek létrejöttét teszi lehetővé, ugyanakkor a zöldfelületek védelmében fontosnak tartjuk, hogy ezek inkább burkolt felületen valósuljanak meg.

Adunk is néhány tippet, mik ezek: járdaszakaszok, utcaszakaszok, parkolóhelyek, forgalmi sávok, melyek a projekt idejére forgalommentesítéssel szabadulnak fel. De persze a klasszikus, jól ismert közterekre is gondolhattok. Már az ötlet beküldése előtt érdemes tájékozódnod a terület fenntartójától, tulajdonosától, hogy működik-e az elképzelésed azon a helyszínen. Sőt, ha szerzel tőlük egy támogatói vagy befogadói nyilatkozatot, akkor az az elbírálásnál is előnyt fog jelenteni.

Hol és hogyan jelentkezhetek?

A Pályázom gombokra kattintva egy online jelentkezési felületre jutsz. Az űrlap hiánytalan kitöltésével és elküldésével tudsz jelentkezni.

Mi szükséges a jelentkezéshez?

Az ötlet benyújtása a pályázat első mérföldköve. Ebben a fázisban

*a tervezett projekt koncepcióját,
*a választott helyszínről készült vázlatos alaprajzot és fotókat,
*a projektcsapat tagjainak bemutatását, valamint a
*projekt megvalósításához szükséges költségtervet kell beküldened.

Szükség lesz továbbá a jelentkezési díj átutalására is, ami a projektjavaslat általad meghatározott költségtervének

1 %-a.

*Mellékelünk egy, a költségvetés tervezését segítő sablont.

Miért kell fizetnem a jelentkezésért?

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy komoly pályázói szándékkal és megalapozott költségtervekkel tudjuk megkezdeni a projektötletek elbírálását, kiválasztását. Éppen ezért nem egy fix összeget kérünk, hanem annak az összegnek az 1%-át, amit költségtervként jelölsz meg a projektedre. Ez egy bruttó 3 millió forintos projektnél 30.000 forintot jelent. A jelentkezési díj összegét a Budapest Brand Nonprofit Zrt. számlaszámára (11600006-00000000-76457414) kell elutalnod; a jelentkezésedet csak ezt követően tudod véglegesíteni, a fizetési bizonylat feltöltésével.

A jelentkezési díjakból befolyt összeget a zsűri honoráriumára és egy közös workshopnapra (“selection campre”) fogjuk fordítani. Ez utóbbi egy egész napos elfoglaltságot jelent, melyen minden pályázó szabadon jelen lehet, a zsűri által kiválasztott projektek képviselőinek pedig kötelező lesz a részvétel. Minden jelentkező egyúttal hozzáférést kap egy online konzultációs, közösségi munkafelülethez, amelyen velünk és egymással is tudtok majd egyeztetni.

*Előzetesen úgy tervezzük, hogy a selection campet június 2-án tartjuk meg. Így tervezzetek ti is!

Mi fog történni a jelentkezést követően? Hogyan tovább?

A Budapest Brand projektcsapat először áttekinti, hogy a beküldött pályázatok megfelelnek-e formailag és tartalmilag. Amennyiben hiánytalan a jelentkezésed, úgy a szakmai zsűri előtt is megmérettetik az ötleted.

Mit csinál a zsűri?

Öt nagyon jó fej véleményformálót kértünk fel. Ők fogják megvitatni, hogy a megadott értékelési szempontok alapján mely ötleteket tartják leginkább életszerűnek, megvalósíthatónak, de ugyanakkor formabontónak és nagy hatásúnak is. A zsűri a pályázatok számának függvényében, de legfeljebb 20 pályázatot juttat tovább.

*A zsűritagok neveit hamarosan eláruljuk nektek is!

Milyen szempontok szerint értékel a zsűri?

A zsűritagok egyenként értékelik, majd közösen megvitatják, hogy a tervezett projekt

*milyen hatással bír a választott helyszínre, annak környezetére, valamint az ott élő és működő közösségek életére,
*milyen új funkció, alkotás, térkialakítás, program vagy produkció által nyújt különleges városélményt,
*mennyire progresszív, kísérletező és rendhagyó,
*hány embert ér el és aktivizál (KPI-ok),
*költségtervben megadott kalkuláció mennyire reális,
*szervezői csapatának összetétele átgondolt-e, és szolgálja-e a projekt sikeres megvalósítását.

Röviden: azokat a projektjavaslatokat értékeljük leginkább, amelyek a város egy új oldalát mutatják meg, kilépnek a hagyományos városhasználati keretekből és bátran lépik át a műfaji határokat, ezáltal új városélményt nyújtva a városlakóknak. Nem elvárás, de mindenképpen előnyt élveznek azok a projektjavaslatok, amik Budapest kevésbé ismert, de közösségi aktivitásra alkalmas területein valósulnak meg. Szintén plusz pont, ha a projekt saját forrással, infrastruktúrával, szponzori támogatással rendelkezik és közösségek együttműködésében valósul meg.

Kiválasztottak! Mi a teendőm?

Gratulálunk! Jeee!

E-mailben fogunk értesíteni, hogy a projektjavaslatodat kiválasztotta-e a zsűri, amelyben részletezzük a további feladatokat, hiszen belépünk a projekt előkészítésének fázisába. Erre azért van szükség, hogy a tényleges megvalósítási szakaszra minél alaposabban elő tudj készülni. Vonalvezetőként tudod használni az általunk összeállított digitális tudástárat. Igyekeztünk minden fontos infót összegyűjteni, de bármikor fordulhatsz hozzánk is!

Visszatérve a feladatokhoz, amit a selection camp napjáig kell megcsinálnod:

*Készíts egy max. 3 perces prezentációt, melyben be tudod mutatni a projektedet. Legyen benne az ötlet, a koncepció, a tervezett helyszín (fotókkal), a tervezett alaprajz (csak hogy könnyebben vizualizálhassuk), valamint mutasd be mindenképpen a várható hatást (mostanában menőbb szóval: impact). Szuper, ha kitérsz arra is, hogy hány embert tudsz megszólítani, mozgósítani az általad tervezett aktivitásra, programra. Ezt a prezentációt a selection campen kell előadnod, azért, hogy a többi “shortlistes” pályázó is megismerhesse azt.

*készülj fel a tervezett helyszín közterület-használati engedélyeztetésére, és készíts el egy vázlatos tervet a tér- és forgalomalakításra

*ha a jelentkezést követően szereztél be partneri vagy támogatói nyilatkozatokat, azokat mindenképpen küldd át nekünk is - legkésőbb a selection camp napjáig

*és gyere el a selection campre!

Nem választottak ki. Most mi lesz?

Először is, semmi sincs veszve.

Azáltal, hogy jelentkeztél a Budapest Tuningra, és befizetted a jelentkezési díjat, a hozzáférésed megmarad az online közösségi felülethez, így nem esel ki az infóáramlásból, valamint részt vehetsz a szakmai workshopnapon, ahol még többet megtudhatsz a városi projektek fejlesztéséről és megvalósításáról, másrészről arra is van esélyed, hogy egy továbbjutó csapattal kollaborálj, s az ő projektjükön belül valósítsd meg az ötletedet. Jó, mi?

Mi az a Selection Camp?

Egy közös workshopnap, ahová minden pályázót - meg pár tapasztalt jó arcot is - meghívunk.

Azzal fogunk kezdeni, hogy meghallgatjuk a projektekről készült prezentációkat, hogy mindenki képben legyen mindennel. Ezt követően elkezdünk közösen dolgozni az ötleteken. Nyitottak vagyunk arra, hogy tematikában összekapcsolódó - vagy dramaturgiailag összekapcsolható - önállóan benyújtott projekttervek közös programfejlesztésben valósuljanak meg. Éppen ezért várunk ide minden pályázót, nemcsak a továbbjutókat. Simán lehet, hogy egy, a zsűri által nem kiválasztott ötlet meg tud valósulni egy nagyobb projekt keterében.

*Előzetesen úgy tervezzük, hogy a selection campet június 2-án tartjuk meg. Így tervezzetek ti is!

Már a célegyenesben! Mi történik a selection camp után?

A Selection Camp után kerül sor arra, hogy a véglegesített tervek közül kiválasszuk a 2022-ben megvalósuló projekteket. A nyertesekkel - vagyis az őket képviselő lebonyolító szervezetekkel - a Budapest Brand együttműködési megállapodást köt és elkezdődik a megvalósítási szakasz. A kiválasztottak maguk valósítják meg a javasolt projekteket a Budapest Brand segítségével. Hogy mik is ezek? Nézd meg a következő pontot!

Pontosan mit is ad a Budapest Brand?

Röviden: mindenben segítünk.

Hosszabban:

A Budapest Tuning program során folyamatos segítséget biztosítunk minden érdeklődőnek és jelentkezőnek.

A pályázás folyamatát

egyszerű jelentkezési felülettel és feltételekkel szeretnénk megkönnyíteni. Az ötletek kidolgozásában, a projektek előkészítésében pedig az általunk összeállított tematikus tudásanyag fog segítséget nyújtani. De ha bizonytalan lennél vagy további kérdések merülnek fel benned, akkor írj nekünk a budapest.tuning@budapestbrand.hu címen! Mi azon leszünk, hogy minél hamarabb válaszoljunk neked.

A jelentkezést követően

hozzáférést kapsz egy online közösségi felülethez, ahol közvetlenül tudsz velünk és a többi jelentkezővel is kommunikálni. Mi hiszünk abban, hogy ha két ötlet találkozik, abból többszörösen jó dolgok sülhetnek ki. A Budapest Tuning program erre is lehetőséget ad, hogy akár többen is összeálljatok és közösen valósítsátok meg a projekteteket. Terveink szerint ez az online platform a pályázaton túl is működni fog, hogy akár más ügyekben is tudjatok hozzánk és egymáshoz fordulni.

Szervezünk egy projektfejlesztési workshopnapot is (korábban már írtunk a selection campről). Ide minden jelentkező eljöhet.

És mit ad a Budapest Brand a nyertes projekteknek az együttműködés keretében?

*Egyrészről a projektterv megvalósításához szükséges anyagi hozzájárulást (ezek kategóriánként változnak, checkold le fentebb), melynek legfeljebb 50%-át előleg formájában kifizeti a projektek sikeres, zökkenőmentes megvalósítása céljából. 

*Ismerve a közterület-használati adminisztráció (szövevényes) folyamatát, az engedélyeztetés előkészítésében segítséget nyújtunk. A kérelmet neked kell beadni majd, de minden mérföldkőnél jelen leszünk. Egy bejegyzést is készítettünk erről a témáról.

*Amivel még szeretnénk hozzájárulni a projektedhez, az talán a legnehezebb része a közterületi engedélyeztetésnek: ha készítesz egy vázlatos tervet a tér- és forgalomalakításra, akkor mi intézzük és álljuk az engedélykérelemhez szükséges forgalomtechnikai tervezést. Számolj azzal, hogy legalább 2-3 hét, mire a vázlatból valódi terv lesz. Így kalkulálj az időpontok tervezésekor!

*Nem utolsó sorban pedig aktívan részt veszünk a megvalósuló projektek kommunikációjában, többek között az Énbudapestem és a Budapest Városháza közösségi felületein. Indítunk egy külön instagram oldalt is a programnak. Itt is dokumentálni fogunk mindent.

GY.I.K. vagyis Gyakran Ismételt Kérdések

Szeretnénk, ha ide tényleg olyan kérdések - na meg válaszok - kerülnének, amelyekre mi esetleg nem tértünk ki fentebb. Írj nekünk, ha valami nem világos. Tedd fel kérdéseidet a budapest.tuning@budapestbrand.hu címre küldött e-mailben, és ha mindenki számára releváns az információ, akkor ide is fel fogjuk tenni azokat.

Tervezhetek-e olyan programmal, amiben belépődíjat szedek a látogatóktól?

A Budapest Tuning program nem támogat gazdasági érdekeltségű és célú tevékenységeket. Így belépődíjjal sem tudsz számolni. Szeretnénk, ha minden városlakó szabadon részt tudna venni a megvalósuló projekteken.

Ha produkciód mégis megkívánja a résztvevők limitációját

(pl. ültetett nézőteret alakítasz ki vagy egy szakmai műhelymunkáról van szó), akkor az előzetes jelentkezést és regisztrációt javasoljuk. Ez esetben gondoskodnod kell a regisztrációs listákat ellenőrző beléptetésről is.

Hogyan tudok még bizosabb lenni abban, hogy az ötletem (elég) jó és megfelelek-e a pályázati feltételeknek?

Amennyiben kétségeid vannak, úgy bátran fordulj hozzánk! Azontúl, hogy írhatsz nekünk a budapest.tuning@budapestbrand.hu címre és felteheted kérdéseidet, szívesen találkozunk veled. Kérj tőlünk időpontot akár személyes konzultációra is!

Eltérhet-e a költségtervem végösszege a két kategóriában megadott értékhatártól?

A megadott költségkeret - mind a kispálya, mind a nagypálya kategóriákban - maximum értéket jelöl. Bátran tervezhetsz ezeknél kisebb az összeggel is.