A lényeg

Hol és hogyan jelentkezhetek?

Koncert a járdaszigeten?
Tollasmeccs a rakparton?
Most valóra válthatod.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

A tuti ötlet!

Mi az a Budapest Tuning?

Koncert a parkolóban? Lézerpárbaj tűzfalakon?
Most valóra válthatod!

A Budapest Brand nZrt. különleges városélményt nyújtó kulturális, szórakoztató, közösségi programok, művészeti produkciók és kísérleti városi projektek megvalósítására idén is ötletpályázatot indít. Turbózzuk fel együtt Budapestet!

Ezen az oldalon összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat, de ha te szeretnéd egyben látni, kinyomtatni, magaddal vinni és az úton olvasgatni, akkor innen töltheted le a hivatalos kiírást és a költségvetés tervezését segítő sablont.

Mi a Budapest Tuning program célja?

Szeretnénk, ha Budapest még jobb hely lenne.

Ehhez pedig minden kreatív gondolatra, városlakóra - és rád is - szükségünk van. Izgalmas szabadtéri aktivitások és alkotások, új zöldfelületek és közösségi funkciók létrejöttét ösztönözzük, de mindenekelőtt szeretnénk új találkozási helyeket létrehozni városszerte, ahol összejöhetnek szomszédok és barátok, és nem hétköznapi módon használhatják a város tereit.

Kik jelentkezhetnek?

Civil szervezetek, egyesületek, városi kollektívák, kulturális intézmények, szevasztok!

De indulhatsz akár egyedül vagy csapatban, akár lakóközösségeddel együtt is. Szintén üdvözöljük a kisvállalkozásokat és nagyvállalatokat is.

*Ha nem ismersz magadra egyik kategóriában sem, akkor olvasd el mindenképpen a hivatalos kiírás erre vonatkozó részét.

*A pályázásnak nem feltétele, de kiválasztás esetén a projektjavaslat megvalósítása céljából, az együttműködési megállapodás megkötéséhez lebonyolítói szervezeti háttérrel kell rendelkezni. Ha magánszemélyként nyersz, legkésőbb 2024. június 17-ig nyilatkoznod kell a lebonyolító szervezetről!

Milyen ötletekkel, projektekkel jelentkezhetek?

Szeretjük a változatos programokat,
ezért egyből két kategóriát is meghirdetünk.

 

1. kategória: Kispálya

Tervezz pár napos programot, a lényeg, hogy szabadtéren - és persze Budapesten - legyen. Az egyes projektek megvalósításához legfeljebb

nettó 3.000.000 Ft + áfa

összeggel járulunk hozzá. Ebben a kategóriában legfeljebb

10 projektet

választunk ki. Nem szükséges önerőt felmutatni, de a pályázat elbírálásánál előnyt jelent, ha támogatói, befogadói nyilatkozatot vagy szponzori együttműködést mutatsz fel. A pályázáshoz még nem, de nyertes pályamunka esetén a szerződés megkötéséhez szükséged lesz lebonyolítói szervezeti háttérre.

2. kategória: Nagypálya

Valami nagyban gondolkodsz? Maradandó nyomot akarsz hagyni a városon és te vagy az, aki az üres teret is tele látod lehetőségekkel? Küldd el nekünk közösségi aktivitás szervezését is magában foglaló új kísérleti projektötletedet!

Alakítsuk együtt a város tereit! Te az ötletet és a kraftot adod, mi pedig segítünk eligazodni a bürokrácia világában. És tudjuk azt is, hogy a várost igazán jó hellyé az emberek teszik, ezért fontos, hogy a tervezés során arra is gondolj, hogy közösségi aktivitást is szervezz a már átalakított területre. Mi ebből fogjuk látni, hogy valóban működő és a városlakók által szerethető tér alakult ki. S ez miért is fontos? Mert azok a kísérleti beavatkozások, amelyeket a helyi lakosok is szeretnek és támogatnak, jó eséllyel hosszú távon is megmaradnak. 

Az egyes projektek megvalósításához legfeljebb

nettó 10.000.000 Ft + áfa

összeggel járulunk hozzá. Ebben a kategóriában legfeljebb

3 projektet

választunk ki. Nem szükséges önerőt felmutatni, de a pályázat elbírálásánál előnyt jelent, ha támogatói, befogadói nyilatkozatot vagy szponzori együttműködést mutatsz fel. A pályázáshoz még nem, de nyertes pályamunka esetén a szerződés megkötéséhez szükséged lesz lebonyolítói szervezeti háttérre. Sőt, ennél a kategóriánál előnyt is jelent, ha a jelentkezési lapon feltünteted a lebonyolító cég vagy szervezet adatait.

Ha maradt benned még kérdés, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk!

*Hívószavaink: kulturális, közösségi, formabontó.

Mit vegyek figyelembe, amikor helyszínt keresek?

A Budapest Tuning kizárólag szabadtéri projektek létrejöttét teszi lehetővé, ugyanakkor a zöldfelületek védelmében fontosnak tartjuk, hogy ezek inkább burkolt felületen valósuljanak meg.

Adunk is néhány tippet, mik ezek: járdaszakaszok, utcaszakaszok, parkolóhelyek, forgalmi sávok, melyek a projekt idejére forgalommentesítéssel szabadulnak fel. De persze a klasszikus, jól ismert közterekre is gondolhattok. Már az ötlet beküldése előtt érdemes tájékozódnod a terület fenntartójától, tulajdonosától, hogy működik-e az elképzelésed azon a helyszínen. Sőt, ha szerzel tőlük egy támogatói vagy befogadói nyilatkozatot, akkor az az elbírálásnál is előnyt fog jelenteni.

Hol és hogyan jelentkezhetek?

A Pályázom gombokra kattintva egy online jelentkezési felületre jutsz. Az űrlap hiánytalan kitöltésével és elküldésével tudsz jelentkezni.

Mi szükséges a jelentkezéshez?

Az ötlet benyújtása a pályázat első mérföldköve. Ebben a fázisban többek között

*a tervezett projekt koncepcióját,
*a választott helyszínről készült vázlatos alaprajzot és fotókat, valamint
*projekt megvalósításához szükséges költségtervet kell beküldened.

Szükség lesz továbbá a jelentkezési díj átutalására is, ami a projektjavaslat általad meghatározott nettó költségtervének

1 %-a.

*Mellékelünk egy, a költségvetés tervezését segítő sablont.

Miért kell fizetnem a jelentkezésért?

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy komoly pályázói szándékkal és megalapozott költségtervekkel tudjuk megkezdeni a projektötletek elbírálását, kiválasztását. Éppen ezért nem egy fix összeget kérünk, hanem annak az összegnek az 1%-át, amit nettó költségtervként jelölsz meg a projektedre. Ez egy nettó 3 millió forintos projektnél 30.000 forintot jelent. A jelentkezési díj összegét a Budapest Brand Nonprofit Zrt. számlaszámára (11600006-00000000-76457414) kell elutalnod; a jelentkezésedet csak ezt követően tudod véglegesíteni, a fizetési bizonylat feltöltésével.

A jelentkezési díjakból befolyt összeget a zsűri honoráriumára és egy közös workshopnapra (“selection campre”) fogjuk fordítani. Ez utóbbi egy egész napos elfoglaltságot jelent, melyen minden pályázó szabadon jelen lehet, a zsűri által kiválasztott projektek képviselőinek pedig kötelező lesz a részvétel. Minden jelentkező egyúttal hozzáférést kap egy online konzultációs, közösségi munkafelülethez, amelyen velünk és egymással is tudtok majd egyeztetni.

*Előzetesen úgy tervezzük, hogy a selection campet június 12-én tartjuk meg. Így tervezzetek ti is!

Mi fog történni a jelentkezést követően? Hogyan tovább?

A Budapest Brand projektcsapat először áttekinti, hogy a beküldött pályázatok megfelelnek-e formailag és tartalmilag. Amennyiben hiánytalan a jelentkezésed, úgy a szakmai zsűri előtt is megmérettetik az ötleted.

Mit csinál a zsűri?

Öt nagyon jó fej véleményformálót kértünk fel. Ők fogják megvitatni, hogy a megadott értékelési szempontok alapján mely ötleteket tartják leginkább életszerűnek, megvalósíthatónak, de ugyanakkor formabontónak és nagy hatásúnak is. A zsűri a pályázatok számának függvényében, de legfeljebb 20 pályázatot juttat tovább.

*A zsűritagok neveit hamarosan eláruljuk nektek is!

Milyen szempontok szerint értékel a zsűri?

A zsűritagok egyenként értékelik, majd közösen megvitatják, hogy a tervezett projekt

*milyen hatással bír a választott helyszínre, annak környezetére, valamint az ott élő és működő közösségek életére,
*milyen új funkció, alkotás, térkialakítás, program vagy produkció által nyújt különleges városélményt,
*mennyire progresszív, kísérletező és rendhagyó,
*hány embert ér el és aktivizál (KPI-ok),
*költségtervben megadott kalkuláció mennyire reális,
*szervezői csapatának összetétele átgondolt-e, és szolgálja-e a projekt sikeres megvalósítását.

Röviden: azokat a projektjavaslatokat értékeljük leginkább, amelyek a város egy új oldalát mutatják meg, kilépnek a hagyományos városhasználati keretekből és bátran lépik át a műfaji határokat, ezáltal új városélményt nyújtva a városlakóknak. Nem elvárás, de mindenképpen előnyt élveznek azok a projektjavaslatok, amik Budapest kevésbé ismert, de közösségi aktivitásra alkalmas területein valósulnak meg. Szintén plusz pont, ha a projekt saját forrással, infrastruktúrával, szponzori támogatással rendelkezik és közösségek együttműködésében valósul meg.

Kiválasztottak! Mi a teendőm?

Gratulálunk! Jeee!

E-mailben fogunk értesíteni, hogy a projektjavaslatodat kiválasztotta-e a zsűri, amelyben részletezzük a további feladatokat, hiszen belépünk a projekt előkészítésének fázisába. Erre azért van szükség, hogy a tényleges megvalósítási szakaszra minél alaposabban elő tudj készülni. Vonalvezetőként tudod használni az általunk összeállított digitális tudástárat. Igyekeztünk minden fontos infót összegyűjteni, de bármikor fordulhatsz hozzánk is!

Visszatérve a feladatokhoz, amit a selection camp napjáig kell megcsinálnod:

*Készíts egy max. 3 perces prezentációt (mérni fogjuk!), melyben be tudod mutatni a projektedet. Legyen benne az ötlet, a koncepció, a tervezett helyszín (fotókkal), a tervezett alaprajz (csak hogy könnyebben vizualizálhassuk), valamint mutasd be mindenképpen a várható hatást (mostanában menőbb szóval: impact). Szuper, ha kitérsz arra is, hogy hány embert tudsz megszólítani, mozgósítani az általad tervezett aktivitásra, programra. Ezt a prezentációt a selection campen kell előadnod, azért, hogy a többi “shortlistes” pályázó is megismerhesse azt.

*fogsz tőlünk kapni néhány házi feladatot is; mindezt azért, hogy rendesen fel tudj készülni a workshopra, ahol ezekre építünk.

*ha a jelentkezést követően szereztél be partneri vagy támogatói nyilatkozatokat, azokat mindenképpen küldd át nekünk is - legkésőbb a selection camp napjáig

*és gyere el a selection campre!

Nem választottak ki. Most mi lesz?

Először is, semmi sincs veszve.

Azáltal, hogy jelentkeztél a Budapest Tuningra, és befizetted a jelentkezési díjat, a hozzáférésed megmarad az online közösségi felülethez, így nem esel ki az infóáramlásból, valamint részt vehetsz a szakmai workshopnapon, ahol még többet megtudhatsz a városi projektek fejlesztéséről és megvalósításáról, másrészről arra is van esélyed, hogy egy továbbjutó csapattal kollaborálj, s az ő projektjükön belül valósítsd meg az ötletedet. Eddig sokan éltek a lehetőséggel, szóval nincs okod ilyenkor sem csüggedni. Jó, mi?

Mi az a Selection Camp?

Egy közös workshopnap, ahová minden pályázót - meg pár tapasztalt jó arcot is - meghívunk.

Azzal fogunk kezdeni, hogy meghallgatjuk a projektekről készült prezentációkat, hogy mindenki képben legyen mindennel. Ezt követően elkezdünk közösen dolgozni az ötleteken. Nyitottak vagyunk arra, hogy tematikában összekapcsolódó - vagy dramaturgiailag összekapcsolható - önállóan benyújtott projekttervek közös programfejlesztésben valósuljanak meg. Éppen ezért várunk ide minden pályázót, nemcsak a továbbjutókat. Simán lehet, hogy egy, a zsűri által nem kiválasztott ötlet meg tud valósulni egy nagyobb projekt keterében.

*Előzetesen úgy tervezzük, hogy a selection campet június 12-én tartjuk meg. Így tervezzetek ti is!

Már a célegyenesben! Mi történik a selection camp után?

A Selection Camp után kerül sor arra, hogy a véglegesített tervek közül kiválasszuk a 2024-ben megvalósuló projekteket. A nyertesekkel - vagyis az őket képviselő lebonyolító szervezetekkel - a Budapest Brand együttműködési megállapodást köt és elkezdődik a megvalósítási szakasz. A kiválasztottak maguk valósítják meg a javasolt projekteket a Budapest Brand segítségével. Hogy mik is ezek? Nézd meg a következő pontot!

Nyertem! Hogyan tovább?

Gratulálunk! Alig várjuk, hogy együtt dolgozzunk az ötleteden!
Sok tennivalód lesz, de ez ne rémisszen meg, leírva minden nehezebbnek tűnik!

*a legfontosabb feladatod a leadott koncepció megvalósítása.

A megvalósításhoz vezető lépések:
*ahhoz, hogy belevágj a megvalósításba a szerződéskötés az első lépés. (Ha magánszemélyként pályázol, akkor legkésőbb 2024. június 17-ig nyilatkoznod kell a lebonyolító szervezetről.) A szerződés megkötéséhez át kell adnod az összes információt a programról (helyszín, időpont, koncepció részletes leírása, közreműködők), valamint el kell készítened a költségvetést és a Gantt-diagramot,
*a megvalósításához szükséges szervezési feladatokat te fogod ellátni és neked kell majd szerződést kötni a közreműködőkkel,
*beszerezni a szükséges engedélyeket (segítünk átlátni a folyamatot és megtalálni az illetékes szervet),
*egyeztetni velünk, hogy tudjunk segíteni,
*helyszíni ügyeletet biztosítani,
*élvezni a projekt megvalósulását.

A megvalósítást követő feladatok:
* elkészíteni a beszámolót és a fotókat,
* kiállítani a számlát.

Pontosan mit is ad a Budapest Brand?

Röviden: mindenben segítünk.

Hosszabban:

A Budapest Tuning program során folyamatos segítséget biztosítunk minden érdeklődőnek és jelentkezőnek.

A pályázás folyamatát

egyszerű jelentkezési felülettel és feltételekkel szeretnénk megkönnyíteni. Az ötletek kidolgozásában, a projektek előkészítésében pedig az általunk összeállított tematikus tudásanyag fog segítséget nyújtani. De ha bizonytalan lennél vagy további kérdések merülnek fel benned, akkor írj nekünk a budapest.tuning@budapestbrand.hu címen! Mi azon leszünk, hogy minél hamarabb válaszoljunk neked.

A jelentkezést követően

hozzáférést kapsz egy online közösségi felülethez, ahol közvetlenül tudsz velünk és a többi jelentkezővel is kommunikálni. Mi hiszünk abban, hogy ha két ötlet találkozik, abból többszörösen jó dolgok sülhetnek ki. A Budapest Tuning program erre is lehetőséget ad, hogy akár többen is összeálljatok és közösen valósítsátok meg a projekteteket. Terveink szerint ez az online platform a pályázaton túl is működni fog, hogy akár más ügyekben is tudjatok hozzánk és egymáshoz fordulni.

Szervezünk egy projektfejlesztési workshopnapot is (korábban már írtunk a selection campről). Ide minden jelentkező eljöhet.

És mit ad a Budapest Brand a nyertes projekteknek az együttműködés keretében?

*Egyrészről a projektterv megvalósításához szükséges anyagi hozzájárulást (ezek kategóriánként változnak, checkold le fentebb), melynek legfeljebb 50%-át előleg formájában kifizeti a projektek sikeres, zökkenőmentes megvalósítása céljából. 

*Ismerve a közterület-használati adminisztráció (szövevényes) folyamatát, az engedélyeztetés előkészítésében segítséget nyújtunk. A kérelmet neked kell beadni majd, de minden mérföldkőnél jelen leszünk. Egy bejegyzést is készítettünk erről a témáról.

*Nem utolsó sorban pedig aktívan részt veszünk a megvalósuló projektek kommunikációjában: eljuttatjuk a sajtónak a projekted hírét, valamint a Budapest Tuning instagram oldalán és a Budapest Te meg Én facebook oldalon is dokumentálni fogunk mindent!

GY.I.K. vagyis Gyakran Ismételt Kérdések

Szeretnénk, ha ide tényleg olyan kérdések - na meg válaszok - kerülnének, amelyekre mi esetleg nem tértünk ki fentebb. Írj nekünk, ha valami nem világos. Tedd fel kérdéseidet a budapest.tuning@budapestbrand.hu címre küldött e-mailben, és ha mindenki számára releváns az információ, akkor ide is fel fogjuk tenni azokat.

Tervezhetek-e olyan programmal, amiben belépődíjat szedek a látogatóktól?

A Budapest Tuning program nem támogat gazdasági érdekeltségű és célú tevékenységeket. Így belépődíjjal sem tudsz számolni. Szeretnénk, ha minden városlakó szabadon részt tudna venni a megvalósuló projekteken.

Ha produkciód mégis megkívánja a résztvevők limitációját

(pl. ültetett nézőteret alakítasz ki vagy egy szakmai műhelymunkáról van szó), akkor az előzetes jelentkezést és regisztrációt javasoljuk. Ez esetben gondoskodnod kell a regisztrációs listákat ellenőrző beléptetésről is.

Hogyan tudok még bizosabb lenni abban, hogy az ötletem (elég) jó és megfelelek-e a pályázati feltételeknek?

Amennyiben kétségeid vannak, úgy bátran fordulj hozzánk! Azontúl, hogy írhatsz nekünk a budapest.tuning@budapestbrand.hu címre és felteheted kérdéseidet személyesen is. Az online konzultációs időpontokra itt tudsz jelentkezni. A konzultációt csak abban az esetben tudjuk biztosítani, ha konkrét ötletedet és kérdéseidet az időpontfoglalásnál megadod. Köszi, hogy ezzel is segíted, hogy minél felkészültebben tudjunk tanácsot adni neked.

Eltérhet-e a költségtervem végösszege a két kategóriában megadott értékhatártól?

A megadott költségkeret - mind a kispálya, mind a nagypálya kategóriákban - maximum értéket jelöl. Bátran tervezhetsz ezeknél kisebb az összeggel is.

Update cookies preferences